Wednesday, July 1, 2009

salam UKhwah dan SalAm Perkenalan

assalamualaikum kepada semua
salam PERSIMA dan Salam Ukhwah kepada semua yang melawat laman blog ini......
semoga segala maklumat yang ada akan dapat di sampaikan dan di kongsi bersama semoga ikatan ikhwan antara kita semua akan bertambah erat dan bertambah lg kasih sayang di antara kita bersama serta berlandaskan pada rukun 10 undang-undang rumahtangga gerak jurus makrifat

1. Beriman Kepada Allah SWT yg esa
2. Mengenal akan diri
3. Taat dan patuh pada undang-undang rumahtangga gerak jurus makrifat
4. Menghormati pemimpin
5. Menjaga keselamatan negara
6. Sifat berkasih sayang dan hormat menghormati
7. Berdisiplin yang teguh
8. Taat kepada peraturan kerajaan
9. Mencari ilmu yang diredhai Allah SWT
10. Menolong sesama manusia dalam kebenaran

4 comments:

  1. boleh sy belajar ilmu ini...???dan dimana cawangannya...???

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum :: sy berminat utk mendalaminya ..!! dan sungguh berminat : alamat tuan guru..? no fon

    ReplyDelete
  3. Boleh saya tahu.....masih wujud kah majlis persima ni.....kerna saya bekas ahli majlis ni mahu di Sandakan sabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga bekas ikhwan Persima semasa di Maktab Perguruan Kent. Sekarang di Kinabatangan. No saya 0128185394. Minta ikhwan PERSIMA hubungi saya

      Delete